Позаурочна робота










Об'ємна палікація "Рибки"

 

 Ігри для розвитку довіри, навичок спілкування 

                                                                                                                                                          Основна мета ігор на довіру, спілкування — це розвиток у членів групи певних навичок спілкування. Ігри сприяють на згуртуванню груп, формуванню доброзичливої та безпечної атмосфери в групі, допомагають саморозкриттю уча­сників.

Знайти пару

Учасникам роздають смужки паперу, на яких написані назви тварин. Кожен мовчки повинен знайти свою «пару» — таку саму тварину. Пари утворюють коло. Кожна пара показує свою тварину, решта повинна відгадати, що це за тварина.

Витівник

Учасники сидять чи стоять у колі. Обирають ведучого. Він залишає приміщення. За час його відсутності обирають «витівника». Усі плескають у долоні —  ведучий повертається. Він стає в центр кола. Він має визначити «витівника». Учасники плескають у долоні, доки «витівник» не покаже новий рух. Учасники його наслідують. Потім «витівник» знову змінює рух. Ведучий не стоїть на місці, а повертається. Учасники повинні стежити за зміною рухів непомітно, коли ж ні, то ведучому буде легко знайти «витівника». Коли ведучий визначає останнього, той сам стає ведучим і гра продовжується.

Можливі рухи: потирання долонь, диригування та ін.

Думки без слів

Один з учасників виходить за двері. Ті, хто залишилися, обирають трьох учасників, які бажають поспілкуватися з тим, хто вийшов. Потім той, хто вийшов, повертається і повинен поглядом визначити тих, хто бажає з ним поспілкуватися. Учасників попередньо інструктують, що погляди цих трьох повинні відрізнятися від поглядів інших. Не рекомендовано давати очевидні підказки: підморгування, кивати головою і т. ін.

Спробуй, дізнайся!

Один з учасників залишає кімнату. Ті, хто залишилися, у цей час обирають когось, уважно його розглядають та запам'ятовують. Ведучий повертається і ставить запитання про зовнішність обраної людини. Решта можуть відповідати тільки «Так» чи «Ні». Потім гру продовжують із новим учасником.

Пінгвіни

Члени групи зображають пінгвінів» (руки притиснуті до тіла, долоні відведені в сторони, переміщаються дрібними кроками). «Пінгвіни» живуть на «острові». Там холодно. «Пінгвіни» хочуть зігрітися. Найтепліше місце — у центрі «острова». Вони рухаються до центра, щоб зігрітися. У центрі бажано побувати кожному (це не обумовлюють, учасники повинні розуміти це).

Розповідь за ланцюжком

Перший учасник групи придумує якесь речення, за ним наступний по колу каже своє речення і т. ін., щоб зрештою скласти оповідання. Речення необхідно говорити швидко, не затримуючись.

Варіант: придумувати перше і останнє речення. Учасникам необхідно скласти оповідання таким чином, щоб між цими двома реченнями був зв'язний текст.

Мої сусіди

Учасники сидять по колу. Ведучий стоїть у центрі. Він каже: «Мені подобаються всі мої сусіди, особливо ті, хто має...» (біленькі шкарпетки; червоні хусточки; зелені очі; штани і т. ін.). Ті, хто має названі ознаки, повинні помінятися місцями. Ведучий теж намагається сісти. Той, кому забракло місця, стає ведучим.

 

 

Три слова

Учасники стоять по колу. Ведучий рухається вздовж кола, зупинившись перед кимось, називає слово, що складається з 3-4 літер. Доки ведучий лічить до 10, необхідно назвати 3-4 предмети, назви яких починаються з літер, що складають це слово.

Машина на мийці

Учасники групи шикуються у дві шеренги, обличчям одне до одного. Один учасник — на початку — «машина», іншій — у кінці — « сушилка». «Машина» проходить повз шеренгами, усі її «миють»: погладжують, потирають і т. ін., роблячи це обережно та акуратно. «Сушилка» повинна її «висушити»: обняти. Потім «сушилка» стає в шеренгу, а той, кого «мили», стає «сушилкою», а спочатку шеренги йде наступна «машина».

Хто це?

Учасники утворюють коло. Один учасник стає в центр кола та заплющує очі. Ведучий розкручує його, а решта учасників у цей час міняються місцями. Після цього ведучий садить того, хто стоїть у центрі, на коліна комусь з учасників. Той, хто сидить, говорить що-небудь зміненим ГОЛО" сом. Учасник повинен упізнати, у кого на колінах він сидить. Якщо цього недостатньо, можна впізнати партнера за допомогою кількох торкань. Якщо він не відгадує, то гра повторюється, доки він не впізнає одного з тих, хто сидять.

 

Ігри для розвитку навичок співпраці

Закручування

Учасники утворюють коло, заплющують очі та витягують руки вперед. За командою всі починають сходитись, беруть одне одного за руки — утворюється «заплутаний клубок». Учасники намагаються виплутатися, не рознімаючи рук, і знов утворити коло.

Співпраця в музичних обіймах

Учасники стрибають кімнатою під веселу музику. Коли музика зупиняється, кожний учасник повинен обняти міцно когось. Потім музика продовжується, учасники стрибають парами (за бажанням). Наступного разу, коли музика закінчу­ється, учасники обнімаються парами. Гра триває, створюються більші кола, доки всі учасники не об'єднаються в одних «музичних обіймах».

Музичні обручі

Спочатку учасники групи об'єднуються у пари. Кожна пара стоїть в одному обручі всередині. Кожний учасник тримає половину обруча (зазвичай на рівні талії або плечей). Учасники стрибають, стоячи всередині обручів, доки грає музика. Щоб це зробити, двоє учасників мають рухатись синхронно в одному напрямку з однією швидкістю. Щоразу, коли музика зупиняється, учасники з двох різних обручів об'єднуються разом. Гра триває до того часу, доки максимальна кількість учасників не поміститься всередині обручів (зазвичай 8 чоловік). Можна використовувати замість обручів стільці»

Тактильний телеграф

Учасники утворюють коло. Учасник, який стоїть біля екрана, є «передавачем», напроти нього, по колу — «приймач». Усі беруться за руки. «Передавач» потискує водночас руки тих, хто стоять поруч, лівою та правою рукою. Сусід, отримавши таким чином імпульс, передає його далі, стискаючи руку сусіда.

Завдання ускладнюється. «Передавач» посилає різні імпульси, наприклад: лівою — два коротких потискання, правою — два довгих, і перевіряє, яка лінія — ліва чи права — працює краще.

Передай апельсин

Учасники об'єднуються у дві команди, стають одне навпроти одного. Гравці у кожній команді від першого до останнього повинні передати одне одному якусь круглу річ: апельсин, іграшку, м'ячик. Можна використовувати тільки підборіддя чи плече. Руками допомагати заборонено. Якщо річ падає на підлогу, усе починається спочатку.

Та команда, яка швидше зможе передати річ, користуючись лише підборіддям та плечима,— виграє.

Вірші

Клаптики паперу із написаними рядками з віршів перемішують. Кожний учасник отримує клаптик та шукає «товаришів». Вони разом повинні відновити послідовність вірша. На звороті аркуша може бути написано завдання, що необхідно виконати.

Стілець

Усі учасники сидять на стільцях. Без команди потрібно всім водночас підвестися, обійти стілець, узяти його за спинку, підняти до пояса, опустити, обійти з іншого боку та сісти на своє місце. Повторити вправу тричі синхронно.

Друкарська машинка

Кожному учасникові присвоюють назву літери абетки. Потім придумують слово чи фразу з 2-3 слів. За сигналом учасники починають «друкувати»: перша «літера» слова називає себе і плескає в долоні, потім — наступна і т. ін. Коли слово «надруковане», усі плескають у долоні тричі.

Стежка

Учасники об'єднуються у дві команди з однаковою кількістю гравців. Кожна команда береться за руки, утворюючи два кола, та за сигналом ведучого рухається по колу праворуч, доки не припиниться музика (пауза у музиці має бути через різну кількість тактів: б, 12, 18іт. ін.). Після чого ведучий дає завдання, яке виконують обидві команди.

Якщо ведучий каже: «Стежка!» — учасники кожної команди, шикуючись одне за одним, кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду, присідають, нахиляючи голову дещо вниз. Якщо ведучий каже: «Копна!» — усі учасники прямують до центра свого кола, з'єднуючи руки в центрі. Якщо говорить «Кочки!» — усі учасники присідають, поклавши руки на голову.

Ведучий чергує завдання. Хто швидше виконує завдання, той набирає бал.

Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

Гру може супроводжувати народна пісня.

Рукавички

Для заняття потрібні вирізані з паперу рукавички з різним незафарбованим візерунком. Кількість пар має відповідати кількості пар учасників.

Кожному учасникові дають одну паперову рукавичку і пропонують знайти свою пару, тобто рукавичку з таким саме візерунком. Коли пара однакових рукавичок зустрінеться, учасники повинні якомога швидше і (головне!) однаково розфарбувати рукавички.

Кожній парі дають лише три олівці різного кольору.

Я люблю

Учасники стоять навколо обруча. Ведучий говорить: «Я люблю... (що- небудь)». Той з учасників, хто це любить, заходить в обруч. Кожний учасник повинен побувати в ролі ведучого.

Біг з олівцем

Учасники об'єднуються в пари. Кожній парі знадобиться олівець (можна використовувати маркер із ковпачком або авторучку зі стержнем, що прибирається). Пари стають біля однієї зі стін приміщення і підіймають кожна свій олівець, стис­нувши його між вказівними пальцями правих рук партнерів. За командою ведучого вони починають рухатися до протилежної стіни приміщення, а потім — назад, продовжуючи стискати олівець між пальцями. Хто впускає його — залишає гру. Пе­ремагає пара, яка здолала дистанцію найшвидше.

Можна модифікувати вправу: затискати водночас два олівці (один між вказівними пальцями правої, другий — лівої руки); бігати за складними траєкторіями, в трійках, в естафеті тощо.

Підняти м’яч

Двоє учасників лягають животами на підлогу головами в напрямку одне до одного. Між їх головами кладуть м'яч, який вони затискають лобами. Завдання: разом піднятися, не впустивши цей м'яч. Його не можна притримувати за допо­могою рук або у будь-який інший спосіб.

Комплімент

Учасники утворюють два кола — внутрішнє та зовнішнє, обличчям одне до одного. Кількість учасників в обох колах однакова. Учасники, які стоять навпроти, говорять одне одному компліменти. Потім за командою ведучого внутрішнє коло зсувається (за годинниковою стрілкою), партнери міняються. Процедура повторюється до того моменту, доки кожний учасник внутрішнього кола не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.

Машина

Одному з членів групи пропонують почати «механічні» дії. Кожний учасник, який приєднуватиметься до дії по ходу вправи, виконуватиме роль якого-небудь «з'єднання» (складової деталі), супроводжуючи свої дії звуками, що імітують роботу механізму. Так триває доти, поки вся група не складе єдиний механізм (машину). Якщо в учасників цієї вправи виникне відчуття єднання, така «машина» може навіть рухатися. Якщо група об'єднана у кілька підгруп, то декілька невеликих «конструкцій» можуть взаємодіяти у різні способи.

Шикуймося

Усі учасники за командою ведучого повинні швидко вишукуватися в шеренгу:

  • за зростом;
  • за абеткою;
  • за кольором очей і т. ін.

Вправи для розвитку навичок розв’язання конфліктів

Чарівні окуляри

Ведучий. Я хочу показати вам чарівні окуляри. Той, хто їх надіне, бачить тільки гарне в інших, навіть те, що людина приховує від інших. Ось зараз я поміряю ці окуляри... Ой, які ви всі гарні, веселі, розумні!

Підходячи до кожного учасника, ведучий називає якусь його гарну якість.

А тепер хочу, щоб ви по черзі приміряли ці окуляри та ретельно розглянули свого сусіда. Можливо, ви помітите те, чого ви раніше не помічали.

Похвалянки

Учасники сидять у колі (або за партами). Кожний отримує картку, на якій зафіксована яка-не-будь дія або вчинок, що схвалюють оточуючі. Формулювання обов'язково починають словами: «Одного разу я...». Наприклад: «Одного разу я до­поміг товаришеві в школі» або: «Одного разу я швидко виконав домашнє завдання» і т. ін. На обмірковування завдання дають 2-3 хвилини, після чого кожний учасник по колу робить коротке повідомлення про те, як гарно він виконав саме те, що зазначено в його картці.

Після того, як усі учасники висловилися, ведучий може узагальнити висловлене. Якщо учасники готові до узагальнення без допомоги, вони можуть це зробити самостійно. Наостанок можна провести бесіду про те, що кожна дитина має який-небудь талант, але для того, щоб його помітити, необхідно уважно, дбайливо і доброзичливо ставитися до оточуючих.

Конкурс хвальків

Учасники сідають у коло.

Ведучий. «Сьогодні ми проводимо конкурс хвальків. Виграє той, хто краще похваляється. Але хвалитися потрібно не собою, а своїм сусідом. Це так приємно мати найкращого сусіда! Подивіться уважно на того, хто сидить поруч із вами. Подумайте, що в ньому є гарного, які добрі вчинки він здійснив, чим може сподобатися. Не забувайте, що це конкурс, і виграє той, хто знайде у своєму сусідові більше достоїнств.

Така організація гри зацікавить навіть замкнену або вороже налаштовану до однолітків дитину та сприятиме виникненню бажання знайти в них гарні риси.

Добрі чарівники

Учасники сідають у коло.

Ведучий. В одній країні жив злий чарівник-грубіян. Він міг зачаклувати будь-яку дитину, назвавши її поганим словом. І всі, кого він називав грубим словом, переставали сміятися і не могли бути добрими. Розчаклувати таку нещасну дитину можна було лише добрими, ласкавими іменами. Подивимося, чи є в нас такі зачакловані діти?

Ведучий обирає агресивних дітей і просить інших допомогти їм.

Хто може стати добрим чарівником і розчаклувати їх, назвавши ласкавим ім'ям?

Учасники по черзі підходять до агресивних дітей і називають їх добрими іменами.

Розмова з руками

Ведучий обводить на аркуші паперу силует долоней учасника. Потім пропонує дитині «оживити» долоні — намалювати їм оченята, ротик, зачіски, шляпи. Можна розфарбувати окремим кольором кожний пальчик. Після виконання цієї роботи можна почати бесіду з пальчиками, запитати: «Як вас звуть?» (дитина може придумати свої імена пальчикам), «Що ви любите робити? Чого не любите?», «Які ви?». Необхідно підкреслити, що руки гарні, вони багато вміють робити (назвати, що саме), але іноді не слухаються свого господаря.

 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-matematika-u-povsyakdenomu-zhitti-39320.html

1. ВГАДАЙ ХТО

Весела гра, щоб більше дізнатися про учнів і створити безпечне середовище у класі. Роздайте картки із фразами “Вгадай хто…” учням. Нехай кожен напише відповіді про себе. Тоді зберіть картки і перетасуйте їх. Почніть називати відповіді про учнів, не вказуючи імені. Нехай однокласники вгадають, про кого йдеться.

Запитання у картках можуть бути такі:

·         улюблений колір;

·         улюблена їжа;

·         улюблений урок;

·         скільки в мене братів і сестер;

·         моя одна найяскравіша особливість.

2. МОГИЛКА ДЛЯ “Я НЕ МОЖУ”

Коли дитина вірить, що не може чогось зробити, вона почувається переможеною і нерозумною. Попросіть учнів написати їхні головні “Не можу”. Тоді зберіть ці папірці в контейнер. Зробіть драматичну хвилину тиші, а потім викиньте! Більше не можна буде казати, що діти чогось не можуть, навчання має бути продуктивним.

Трапляється, що вчителі дозволяють дітям закопати контейнер на шкільному подвір’ї (потім учитель його таємно викопує, щоб не забруднювати довкілля 

3.”ДОРОГА/-ИЙ Я”

Попросіть дітей написати лист до себе на початку року: про цілі і сподівання, які вони мають у цей момент. Вони також можуть написати собі поради. Виміряйте кожного учня за допомогою стрічки чи тонкої мотузки, перев’яжіть нею лист.

В останній день навчального року діти зможуть прочитати свої листи, а також подивитися, наскільки вони виросли за рік.

4. ПІЗНАТИ ОДНЕ ОДНОГО БЕЗ СЛІВ

Важливо, щоб на початку року діти більше дізналися і одне про одного, і про вас. Намалюйте або зробіть з готових зображень колаж, який покаже, чим ви цікавитеся, що для вас важливо. Нехай учні спробують відгадати, що саме означають ці зображення. Тоді попросіть дітей створити власні колажі (писати слова не можна). Так можна дізнатися багато цікавого одне про одного.

5. НОМЕРНИЙ ЗНАК УЧНЯ

Попросіть учнів описати себе літерами і/або цифрами. Дайте паперовий шаблон номерного знаку авто і попросіть дітей створити власний, який найкраще опише особливості їхніх характерів. Коли учні оформлять свої номерні знаки – нехай пояснять, чому саме ці цифри і літери підходять їм найкраще. Номерні знаки можна розвісити у класі, щоб можна було побачити, що однокласники розповідають про себе.

5. ПАПЕРОВІ СНІЖКИ

Роздайте аркуші з трьома запитаннями (це має бути щось, чим діти захочуть поділитися з класом). Коли всі відповіли – попросіть учнів зім’яти свої папірці так, ніби вони збираються їх викинути. Тоді на рахунок “три” почніть кидатися цими паперовими сніжками (15-20 секунд).

Поки триває дозволений час – діти можуть піднімати “сніжки” з підлоги і кидати далі. Коли час вийде – потрібно підняти найближчий до парти папірець, розгорнути і прочитати його.

Виділіть 5-10 хвилин на “інтерв’ювання” одне одного, щоб діти могли з’ясувати, чий папірець до них прилетів.

Коли всі папірці розгадані, можна зачитувати відповіді вголос ланцюжком.

7. ТЕСТ НА ВЧИТЕЛЯ

Роздайте дітям тест із запитаннями про себе:

·         скільки часу вчителька В. працює у школі?

·         скільки в неї дітей?

·         яка її улюблена тварина?

·         де вона любить відпочивати?

·         які уроки вона любить проводити найбільше?

Діти напишуть свої здогадки, а потім ви розповісте класу правильні відповіді. Так учні краще вас знатимуть.

8. ДВІ ПРАВДИ І БРЕХНЯ

Попросіть учнів придумати про себе три речення: два правдиві і одне неправдиве. Нехай клас вгадує, яке саме не є правдою. Деякі речі відгадати буде легко, якщо діти будуть казати щось на зразок “У мене вдома живе носоріг”, інші – важче. Якщо йтиметься, наприклад, про родичів за кордоном.

9. КОНЦЕНТРИЧНІ КОЛА

Учнів потрібно організувати у внутрішнє і зовнішнє кола так, щоб сформувалися пари. Пари відповідатимуть на запитання, які дозволять краще пізнати одне одного. Відповівши на одне запитання, учень переходить до наступного партнера з наступним запитанням. Така гра дозволить створити багато розмов один на один з однокласниками і відчути себе у класі, як вдома.

Приклади запитань:

·         Яким спортом ти займаєшся?

·         Ти вважаєш себе сором’язливим чи комунікабельним. Чому?

·         Який фільм ти бачив/-ла нещодавно? Сподобався?

·         Опиши свою ідеальну вечерю.

·         Що б ти зробив/-ла з мільйоном гривень?

·         Що тобі вдається робити найкраще?

Влаштуйте пікнік

Пікнік на свіжому повітрі – прекрасна альтернатива. На вулиці легше дотримуватися дистанції та організовувати рухливі ігри. Оберіть разом із дітьми тематику свята, продумайте dress code, музичний супровід і цікаві розваги. Але ці посиденьки будуть незвичайними!

Влаштуйте інтелектуальний пікнік, який перетвориться на битву знавців. Заздалегідь призначте ведучих «інтелектуального клубу». Вони мають підготувати інтелектуальні фанти – картки з каверзними запитаннями за тематикою свята.

Запитання обов’язково мають бути із «родзинкою»! Наприклад: чому ми завжди бачимо лише дорослих голубів, а пташенят – ніколи? Або: чи знаєте ви слова, що закінчуються на «зо», крім «залізо» і «авізо»? До речі, що таке авізо?

Організуйте проєкт-гру «Таємний друг»

На 1 вересня однокласники можуть зробити одне одному невеличкі подарунки та сюрпризи. Визначте єдині правила для всіх: формат листівки, або ж сюрприз, зроблений власноруч. Можна запланувати подарунки заздалегідь, а можна організувати підготовку й обмін «тут і зараз» – протягом години!

Суть заходу полягає в обміні подарунками між усіма учнями. Пам'ятаєте гру «Таємний Санта»?) Готуємося за аналогією! Ім'я однокласника, якому учень даруватиме сюрприз, обирається випадковим чином (наприклад, витягується листочок). До моменту обміну подарунками учні не знають, хто кому готує сюрприз. І жоден учасник не знає, кому випало його ім'я. 

Як вручити сюрприз таємно? Якщо ви вирішили дарувати листівки – підготуйте однакові конверти, які діти зможуть покласти у спільну шкатулку.

«Хто де живе?» 

Гра буде цікавою молодшим школярам. Розкажіть дітям, що у школі вони дізнаються багато нового про наш світ. Наприклад, на уроках біології їм розкажуть багато цікавого про тварин. А поки пограємо в гру: «Хто де живе?». У цю гру найзручніше грати на вулиці. Розділіть територію на три частини: море, небо, суша. Всі учні повинні встати в хоровод (на відстані 1 м одне від одного), а вчитель проговорює: «У хоровод збираємося, де живе … дізнаємося». Називаєте тварину, а діти повинні стати в ту зону, де мешкає ця тварина. Наприклад, дельфін – море, синиця – небо, кінь – земля.

 

Веселі танці

Танці допоможуть зняти хвилювання та напругу, почати новий навчальний рік позитивно. Запропонуйте дітям об'єднатися в команди та влаштувати показ різних видів танцю: бальних, сучасних, класичних, народних тощо. Але не забувайте про дотримання дистанції!

Найбільш активні учні зможуть розкрити свій лідерський потенціал, пропонуючи той чи інший танець. Попри корисну дистанцію, танці – командний вид мистецтва та спорту. Щоб отримати позитивний результат, учні мають слухати та підтримувати одне одного. До того ж танці розвивають любов до мистецтва – суцільна користь!

Встановіть приємні традиції

Новий навчальний рік – прекрасна можливість встановити нові традиції. Адже діти мають іти до школи із задоволенням. Тож запропонуйте учням кілька цікавих варіантів.

Створити фото- та відеощоденник

Ця традиція точно сподобається сучасним школярам, адже вони так люблять поширювати світлини та відео у соціальних мережах. Разом з учнями вигадайте унікальний хештег класу та оновлюйте його раз на рік, змінюючи одну цифру. Запишіть короткий відеоролик вашої зустрічі після довгої перерви. Якщо залишилися записи з попередніх років – змонтуйте коротке відео та передивіться його всім класом. Періодично фотографуйте та знімайте відео зі своїми учнями протягом навчального року. У травні можна підготувати зворушливий фільм, який сподобається учням і їхнім батькам. Для цього не потрібно дорогої відеокамери, досить планшета або телефону.

 

Написати собі листа

Попросіть учнів написати про їхні мрії, переживання, побажання собі майбутньому. Покладіть записи у конверт і збережіть його, щоб відкрити в кінці року.

Затвердити спільні правила

Нехай учні самостійно запропонують правила, адже вони повноцінні учасники освітнього процесу. Ви лише задайте корисний вектор та за потреби коригуйте їхні пропозиції. Запропонуйте школярам скласти список правил для класу та вчителя, яких ви разом будете дотримуватися протягом року. Це можуть бути короткі вказівки: бути відповідальним, не запізнюватися, бути ввічливими, не перебивати вчителя тощо. Вчителька ж може обіцяти: бути справедливою, уважною, організовувати незвичайні уроки. Правила можна красиво оформити та повісити в класі.

1. Зняти селфі

Почніть рік, зробивши селфі з кожним учнем. Відправте фото батькам або роздрукуйте та опублікуйте на стіні класу. 

2. Намалювати автопортрети

Якщо у вашій школі не дозволяється зйомка фото, або ви просто хочете заохотити учнів до творчості, запропонуйте їм намалювати селфі самим. Потім можна буде порівняти з таким автопортретом наприкінці року, чи з селфі в наступному/минулому році. 

3. Написати анонімні записки

Запропонуйте учням записати те, що змушує їх нервувати через початок навчання – анонімно, без імен! Потім складіть усі записки разом і прочитайте їх по черзі. Діти, скоріш за все, будуть здивовані кількістю схожих причин і це допоможе їм подолати переживання.

4. Дізнатися про учнів більше

Якщо ваші учні вже вміють писати, запропонуйте їм зафіксувати на аркуші паперу інформацію про себе, яку, на їх думку, ви маєте про них знати. Збережіть ці аркуші і в останній день навчання запропонуйте написати те саме ще раз і порівняйте. 

5. Розказати їм про себе

Дітям хочеться знати більше про їхніх вчителів в тій же мірі, що і вам про них. Розкажіть про їм свою сім’ю, домашнього улюбленця і свої захоплення. В кінці першого навчального тижня влаштуйте конкурс (з призами), щоб зрозуміти, хто пам’ятає про вас найбільше.

6. Зробити капсулу часу

Важко перерахувати можливості капсули часу в перший день навчання у школі! Фотографії, відбитки рук, записки, опитування тощо, у кожному класі вигадують щось особливе. Виставіть їх на полицю для того, щоб відкрити в останній день навчального року.

7. Дати пораду

Вам доведеться запланувати це заздалегідь, але воно того варто. В кінці кожного року просіть своїх учнів написати майбутнім учням поради, які допоможуть досягти успіху в навчанні. У перший день навчання в школі поділіться з новими учнями порадами тих, кого ви навчали попереднього року. Новим учням це дуже подобається. Деякі з порад веселі і піднімуть всім настрій!

8. Зробити групове фото

Так ви покажете, що один за всіх і всі за одного. Це не мусить бути обов’язково традиційне фото. Проявіть креативність і гумор у позах.

9. Влаштувати квест

Створіть перелік предметів, які потрібно знайти, або місця, які потрібно відвідати, і відправте учнів парами або групами на пошуки. Доказаом того, що вони зробили завдання, хай слугують наліпки, чи елементи чогось, з чого вони потім можуть зробити аплікацію, скласти загадку/вірш/мудру цитату. 

10. Почитати книгу

Існує чимало приголомшливих книжок, які ідеально підійдуть для першого шкільного дня. Знайдіть підходящу для ваших учнів за віком і уподобаннями.

11. Визначити зріст дітей

Наклейте на стіну наліпку ростомір і хай визначать зріст один одного. Хтось один хай запише. В кінці року не забудьте порівняти, хто на скільки сантиметрів підріс.

12. Зробити дошку із списком днів народження

Діти люблять говорити про вечірки, подарунки, святкування тощо, це чудова можливість познайомитися краще. І хто захоче особисто привітати когось, той отримує можливість дізнатися про день народження, подивившись на дошку.

13. Обрати нове ім’я

Ця ідея дуже підходить для уроків іноземної мови. На уроках англійської Настя перетвориться на Анастейшу, а на уроках німецької Андрій стане Андреасом, і, повірте, вони зовсім по-іншому будуть відчувати себе і ставитися до навчання. 

14. Розіграти театральні сценки 

Дайте можливість вихованцям розіграти сценки, наприклад, про незадовільне поводження на уроці. Це буде і весело, і повчально. Потім обговоріть результати.

15. Влаштувати дітям теплий прийом

Більшість дітей просто хочуть знати, що вчитель радий їх бачити. Запропонуйте дітям привітання у стилі відео нижче, посміхніться, назвіть кожного по імені, скажіть, що раді бачити і з нетерпінням чекаєте на співпрацю.


Об'ємна аплікація "Рибки"






 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога