Результати педагогічної діяльності


 
Самоаналіз педагогічної діяльності
 
Я, Баканьова Світлана Валеріївна, вчитель початкових класів Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області, "вищої кваліфікаційної категорії", звання "Старший учитель".

Життєве кредо:
"Я не можу керувати напрямком вітру, 
але завжди можу так поставити вітрила, щоб досягти своєї мети".
                                                                                                         (О. Уайльд)

Працюючи в школі, у своєму класі прагну створити таке середовище, де у кожного є відчуття мети. Кожен учень у класі наполегливий, розумний, самостійний, впевнений у собі, не лякається життєвих труднощів. Кожен учень успішний. "Успіх - це здатність крокувати від однієї невдачі до іншої, не втрачаючи ентузіазму". (В. Черчіль)

Процес оновлення початкової освіти орієнтує мене на активний пошук нового змісту освіти, зміни пріоритетів навчання. Шкільне навчання будується так, щоб випускник міг самостійно ставити і досягати серйозних цілей, вміло реагувати на життєві ситуації. Тому на перший план виходить розвиток особистості учня на основі освоєння способів діяльності та розвитку компетентностей.
Я переконана, що в основі успішного розвитку особистості в умовах формувального оцінювання є мотивація навчальної діяльності. Пізнавальний інтерес виступає як найцінніший мотив навчальної діяльності школяра. Я завжди пам'ятаю, що пізнання йде від простого до складного, від відомого до невідомого, від близького до далекого, від опису до пояснення, від фактів доузагальнення. 
Для реалізації даної мети ставлю перед собою такі завдання:
  • впровадження інтерактивних форм оранізації навчального процесу з метою формування ключових компетентностей та підвищення мотивації учнів;
  • впровадження інтерактивних технологій з метою формування навчальних дій, академічних знань, умінь та навичок та розвитку творчих здібностей молодших школярів;
  • виховання моральних і духовних якостей особистості, прилучення до національної культури та традицій, формування екологічного мислення;
  • створення сприятливих умов для збереження психічного і фізичного здоров'я дітей.
Переді мною кожен день постають такі питання:
Як зацікавити дитину на уроці?
Як цікаво та доступно донести до учня новий матеріал?
Як створити для учня ситуацію успіху та віри в свої сили?

Становлення особистості учня відбувається на уроці. Мотивую пізнавальну діяльність та підвищую інтерес до навчання на кожному етапі уроку через індивідуальну, парну, групову роботу, диференційований підхід, гру, створення ситуації успіху, самостійну роботу.
Завдання і матеріали підбираю так, щоб вони доступні за викладом, барвисто оформлені, мали елементи змагальності та цікавості, містили відомості і факти, що виходять за межі шкільної програми.
Мультимедійні презентації, електронні тренажери, схеми-опори, таблиці, сигнальні картки, роздатковий матеріал, цікаві вправи стали помічниками в роботі. Вони викликають почуття подиву, новизни, незвичайності, несподіванки, розвивають кмітливість, ініціативу, запалюють вогник допитливості. 
Правила, якими я керуюся в роботі:
  • намагаюся знайти в дитині те, за що можна похвалити;
  • знаю: цікаво мені - цікаво дитині;
  • даю можливість дитині зробити відкриття;
  • під час виконання завдань використовую диференційований підхід (технологію - диференціація);
  • чим вище рівень емоційного комфорту, тим більше шансів на успіх у навчанні;
  • не треба лякатися дитячих помилок;
  • не бійся зробити вигляд, що ти чогось не розумієш;
  • не бійся зізнаватися, що чогось не знаєш;
  • не пояснюй дитині те. що вона сама може здогадатися;
  • люби дітей і не бійся це показувати їм.
Постійний аналіз досягнень учнів - обов'язково умова моєї роботи. Сенс діагностування бачу в тому, щоб отримувати по можливості реальну і наочну картину розвитку дитини, його здатності аналізувати, порівнювати, спостерігати, класифікувати. В кожній діагностичній роботі є моя формувальна оцінка , яку учень, за бажанням, може озвучити перед класом або в групі, парі, своїм друзям, сказати батькам. Відсутність шаблона оцінки дає можливість кожному відчувати себе рівноправним, впевненим, самореалізованим. Діагностування дає мені можливість визначити, чи вдається вирішуват в єдності проблеми навчання, розвитку та виховання.
Важливою умовою роботи є посмішка і добре слово. Цим я завойовую довіру дітей, а значить і право виховувати і вчити.
Отже, створюючи на кожному уроці сприятливу емоційну атмосферу, підвищую мотивацію до навчання, результатом моєї роботи стали хороші результати в діагностичних роботах. Учні мого класу вміють писати під диктовку, записувати невеликі ессе про враження, обчислюють приклади, розв'язують задачі, встановлюють причиново-наслідкові зв'язки в розгляді природних явищ та закономірностей розвитку, є постіними учасниками міжнародних та Всеукраїнських олімпіад та конкурсів на платформі "На урок" та "Всесвіта".
Діти мого класу із задоволенням ідуть у школу, вміють самостійно працювати з джерелом знань, ведуть дослідницьку роботу, перевіряють свою роботу і роботу напарника, а головне - у них особливий стиль спілкування, в якому переважає дух співпраці, співпереживання та взаємодопомоги. 

Беру активну участь у роботі шкільного та районного методичного об'єднання вчителів початкових класів, ділюся досвідом зі своїми колегами. У своїй роботі використовую активні форми і методи навчання. Я вважаю, що формування позитивної мотивації до навчання є важливим засобом підвищення рівня знань та якості навчання дітей. 
З 2018 року працюю над проблемою "Мотивація навчальної діяльності молодших школярів".
Мета роботи над проблемою: навчити школярів "вчитися" та використовувати знання на практиці, в життєвих ситуаціях.
Завдання роботи над проблемою:
  1. Зробити процес пізнання привабливим.
  2. Створювати ситуацію успіху на уроці.
  3. Розвивати бажання та вміння вчитися.
  4. Створювати умови для прояву особистих якостей, як співпраця в парі, групі, самостійність в досягненні мети, відповідальність за результат праці.
Я - класний керівник. Мета моєї виховної роботи - створення умов для розвитку багатогранної творчої особистості дитини. Методика моєї роботи базується на колективній творчій діяльності. Спираючись на загальноосвітню підготовку учнів, враховуючи їх інтереси, запити, віклві можливості, я проводжу години спілкування, які розширюють кругозір дітей, збільшують пізнавальні можливості, розвивають самостійність та активність. Виховну роботу планую, виходячи з аналізу виховної роботи за попередній рік за наступними напрямками: 
  • ціннісне ставлення до себе,
  • ціннісне ставлення до сім'ї,
  • ціннісне ставлення до праці,
  • ціннісне ставлення до природи,
  • ціннісне ставлення до культури та мистецтва,
  • ціннісне ставлення до держави і суспільства.
Використовую різноманітні форми роботи на годинах спілкування: бесіди, подорожі, диспути, проєкти, розв'зок ситуативних завдань, інсценізація, театралізація, милування.

Величезну роль у вихованні дітей відіграють батьки. Тому у нас у класі дружна спільнота: батьки, учні, вчителі. Батьки беруть активну участь у житті класу, допомагають вирішувати проблеми, підтримують своїх дітей. 

Проблеми
Сучасний розвиток суспільства, шалений ритм життя, невміння батьків вирішувати власні проблеми лояльними способами, ведуть до того, що вчитель повинен бути хорошим психологом. Роль практичного психолога у школі величезна, бо він може допомогти створити сприятливий мікроклімат у класі, вирішити проблеми з учнями "групи ризику", провести якісне професійне анкетування та дати поради. Відсутність цього у школі примушує оновлювати та поповнювати свої знання з психології (проходження вебінарів, участь у конференціях). Інколи відновити контакт з дитиною займає багато часу (від цього страждає увесь клас). 
Неякісна робота Інтернетмережі теж заважає виконати всі поставлні цілі на уроці. Урок без мультимедійної дошки онлайн можна провести, але обмеженість веде до додаткового витрату часу (час - це найцінніше і найдорожче, що є у вчителя). 
Низький рівень педагогічної освіти батьків призводить до того, що винуватцем дитячих проблем стає вчитель. І тільки співпраця з адміністрацією дає можливість захистити себе як педагога, наставника. А також довірливі відносини психолога з батьками. Сучасні батьки готові прийняти допомогу у вирішенні своїх проблем психологу, як фахівцю з "лікування" душі, готові слухати поради і втілювати їх у практику своєї сім'ї.

Корекційна робота
  1. Визначитися із проходженням вебінарів по психології та конфліктології.
  2. Пройти курси підвищення кваліфікації у КОІППО у вересні 2020 року з проблеми "".
  3. Скласти план роботи з дітьми "групи ризику" (у плані виховної роботи розділ: "Індивідуальна робота з учнями").
  4. Розробити на основі діагностування план батьківських зборів, косультацій.
  5. Розподіл доручень серед дітей (з урахуванням інтересів та побажань учнів), участь у шкільних гуртках.
  6. Провести свято шкільної спільноти 3 класу (теми визначити пізніше, на перших зборах).

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога